قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0260.jpgیکی از مسائل مهم در بررسی سیستم های مخابراتی دیجیتال، بررسی میزان تاثیر تداخل بین سمبلی (inter-symbol interference) که آن را به اختصار ISI می نامیم، در عملکرد این سیستم ها است. در سیستم هایی که از نسبت سیگنال به نویز بالایی بهره می برند، ISI معمولاً مهم ترین عامل تخریب کننده ی سیگنال ارسالی است. در این پروژه ما قصد داریم میزان تاثیر ISI و نویز را در حضور یکدیگر بررسی نماییم. تاکنون سه روش برای محاسبه ی احتمال خطا به کار رفته است.

 

در روش نخست که به تقریب قطار پالس بریده شده موسوم است، فرض بر این است که تاثیر پالس های کناری بر مقدار نمونه گیری شده به تعداد مشخصی از پالس ها محدود می شود. ( برای نمونه N پالس از هر طرف). حال با این فرض برای هر کدام از 22N+1 دنباله ی ممکن از این قطار پالس، احتمال خطا بررسی شده و میانگین آن محاسبه می گردد. این روش کران پایینی را برای خطا ارایه می دهد.

فهرست:

پیش گفتار

تعریف متغیرها

تقریب قطار پالس بریده شده

روش بدترین حالت ممکن

روش کران چرنف

محاسبه ی احتمال خطا به فرم ماتریسی و طراحی فیلتر ورودی بهینه

پیوست یک: کران چرنف

منابع

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top