قالب جوملا

Easy to starts

خرید و دانلود مقاله

شما بلافاصله پس از خرید مقاله ، پروژه و ... میتوانید فایل خریداری شده را دانلود نمایید

بیشتر بخوانید..

Forum Support

منابع فارسی و لاتین

سایت پروژه 24 علاوه بر منابع فارسی سعی در ارائه منابع لاتین و بروز برای دانشجویان مینماید

بیشتر بخوانید..

Great docs & support

مقاله دانشجویی از منابع معتبر

پروژه 24 مقاله ها ، پروژه های دانشجویی و کلیه فایلهای خود را بررسی و سپس در دسترسی دانشجویان قرار میدهد ...

بیشتر بخوانید..

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.60 (5 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0077.jpgدر نظریات مارکس اشاره ای صریح بر اهمیت آموزش و پرورش نشده است. تأثیر مارکس بیشتر از آن که بر توسعه آموزش و پرورش باشد بر روش تفکر درباره رابطه آموزش و پرورش و جامعه بوده است. ارزش دیدگاه های مارکس برای آموزش و پرورش ناشی از بحث جالب او در مورد تضاد است. مدرسه بر استقلال فردی و خلاقیت تأکید می کند در حالی که فرصت های شغلی موجود مستلزم همنوایی، یکنواختی و نظم هستند.

 

تحلیل مارکسیستی این تناقض را به روابط اقتصادی موجود در درون جامعه و تسلط گروهی بر گروه دیگر ربط می دهد. مارکس معتقد بود آموزش و پرورش در جامعه سرمایه داری ، ابزاری است که طبقه حاکم در جهت منافع خود به کار می برد و دارای انحصار برآموزش و پرورش است. مارکس نظام اموزشی جامعه سرمایه داری را ابزاری می داند که موقعیت برتر طبقه حاکم و موقعیت پست طبقه کارگر را تثبیت و دایمی می سازد. در اینجا نظری به ابتدا مختصری از زندگی نامه و سپس ایدئولوژی مارکس در ارتباط با تعلیم وتربیت می پردازیم…

فهرست :

مقدمه

چکیده

زندگینامه

نظریه ای از مارکس

تجزیه و تحلیل

نقد و بررسی

نقد و بررسی مترجم

بیان برخی دیدگاه ها

اندیشه مارکسیستی و جامعه شناسی

تعریف مارکس از دیکتاتور

مدینه فاضله کارل مارکس

رابطه دولت و جامعه مدنی

آموزش از دیدگاه مارکس

آموزش و پرورش ابزاری و انسان گرا

تنبیه و خشونت

نتیجه گیری

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

تماس سریع

Go to top