مدرسه نهادي اجتماعي است و نمايانگر فرهنگي است كه به كودك طرز فكر و جهان بيني خاصي را منتقل مي كند. در جوامع صنعتي كودكان بين پنج تا هفت سالگي مدرسه را آغاز مي كنند. مدرسه نظام اجتماعي كوچكي است كه كودكان در آن قواعد اخلاقي، عرف اجتماعي، نگرشها و شيو ههاي برقراري ارتباط با ديگران و نيز مهارتهاي تحصيلي را مي آموزند . متأسفانه مهارتهاي اجتماعي به عنوان جزئي از دروس مدرس هاي هميشه مورد بي توجهي قرار گرفته است و فقط زماني به اين مهم توجه مي شود كه دانش آموزان از خود رفتاري نامناسب، مغاير با آنچه مورد نظر اوليا مي باشد، نشان دهند.
اینجانب … پروژه کارآموزی خود را در ، بانک کشاورزی شعبه … گذرانده ام . این پروژه شامل گزارش ها، و تجربیاتی است که در ، بانک کشاورزی شعبه بالاده به مدت۲۴۰ ساعت کارآموزی، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین، بانک کشاورزی کمال تشکر رادارم . بانک کشاورزی یکی از بانکهای تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال ۱۳۱۲ تاسیس شد. این بانک هماکنون با پشتوانه هشتاد و یک سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.
هدف از این مقاله، آشکار کردن قوانین جدید مدیریت همزمان روی هر دو سطح (شخصی و سازمانی) در زمینه محیط جدید و محرک است.این اهداف شامل تحلیل رفتارهای شخصی و سازمنی و ظرفیت توسعه آن ها از طریق فرایند تصمیم گیری است. راه و روشی که مردم باید زندگی خو را از لحاظ هزینه، نیازمندی ها و زمان مدیریت کنند بسیار مهم است. بنابراین در زمینه اقتصاد جدید باید بر طبق کشش توسعه تصمیم گرقته شود.نقطه شروع توسعه در آموزش و پرورش، یک فضایی به همراه ظرفیت مدل سازی مردم و آماده سازی آنها برای رقابت زندگی است.
روندهای مدیریت دانش دارای مفاهیم ویژه هستند و دارای تأثیرات سازمانی هستند. این مقاله به آزمایش نقش واسطه ی مدیریت دانش در رابطه ی بین فرهنگ سازمانی، ساختار و تأثیرات سازمانی می پردازد و 301 سازمان را دربرمی گیرد. مدیریت دانش بر طبق نتایج منجر به تأثیر ساختار و استراتژی سازمانی بر تأثیرات سازمانی می شود. یافته های دارای مفاهیم نظری مرتبط با مدیریت دانش هستند و حوزه ی تحقیقی مدیریت دانش را گسترش می دهند و مجموعه ای از روندهای مدیریت غیر وابسته به آزمایش مکانیسم سیستم گسترده را آزمایش می کنند و منابع داخلی و مزیت رقابتی را بررسی می کنند.
در یک رژیم متعادل آب قسمت مهمی از آن محسوب می شود. بدن به آب نیاز دارد تا بتواند غذا را هضم کند . تغییرات شیمیایی در عضلات صورت بگیرد ، درجه حرارت بدن تنظیم گردد و مفصل ها نرم گردند ، اکسیژن در شش ها جذب شده،گاز دی اکسید کربن دفع شود و بالاخره مواد زائد بدن دفع گردد . علاوه بر مقدار آبی که از غذا های مختلف به بدن می رسد بدن در روز به ۵ الی ۶ لیوان دیگر آب نیاز دارد. این مقدار آب بر حسب عادت غذایی به صورت های مختلف وارد بدن می شود . آب میوه به علت گرانی در حد نسبتاً کمی در مقایسه با نوشیدنی های دیگر استفاده می شود.
تهيه و تنظيم بودجه با پيدايش دولتها همراه بوده استو در ايران سابقه طولاني براي شكلگيري اوليه آن وجود دارد ايرانيان در كشورداري و ترتيب دفاتر ديواني و گرفتن باج و خراج و عوارض گمركي و اجراي اصول مالي تجربه داشته اند بسياري از ملتها ترتيب كارهاي ديواني را از ايرانيان آموخته اند ولي در تاريخ ماليه اقتصاد كهن ايران بدرستي پژوهش نشده است بطوري كه گشايش مجلس شوراي ملي و امور مالي كشور بطرز خاصي اداره مي شد.
يكي از با ارزشترين دارايي هاي هر شركت نام و نشان تجاري آن شركت مي باشد . ارزش ویژه برند هر ساله توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می شود اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکت های برخوردار است، زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنان است.
دانش به عنوان منبع اصلي سازمانها تلقي شده و به عنوان يك سرمايه مطرح است. انتقال، خلق و بكارگيري دانش مستلزم وجود فرهنگ سازماني است و صنعت بیمه به عنوان سازمان هاي بشدت نیازمند دانش مي بايستي از اين امر بهره مند باشند.هدف اين پژوهش تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت بیمه البرز ميباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بیمه البرز (1300 نفر) می باشند که از این تعداد 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.
امروزه توانمندسازي منابع انسانی از مباحث مهم مديريت منابع انساني سازمانها به حساب مي آيد و در اين ميان مهم آن است كه هر كدام از افراد سازمان چه احساسي نسبت به توانمندبودن خود دارند. با مرور ادبيات و نوشته هاي مربوط به توانمندسازي منابع انسانی، نقش و جايگاه دانش ضمني و تبديل آن به دانش صريح و قابل انتقال در بين ساير كاركنان به روشني قابل توجه مي باشد. اين مقاله به بررسي رابطه انتقال دانش ضمني با احساس توانمندي منابع انسانی مي پردازد.
دراين مقاله سعي بر آن است ،مفاهیم و تعاریف مدیریت ديني وبه خصوص حوزه منابع انساني در حكومت اسلامي را از دیدگاه برخی از صاحبنظران و نویسندگان موردبررسي قرار داده؛همچنین به تجلی آن درحکومت ورهبري پیامبراکرم(ص) وعلی (ع)پرداخته شده است و سپس به وجوه کلی تفاوتهاي مدیریت ديني و مدیریت غربي كه خود، دليل كارآمد بودن مديريت ديني را نشان مي دهد،اشاره شده است.
در بسیاری از واحدهای تجاری، فروشهای نسیه به مشتریان ،منبع عمده درآمد فروش محسوب می شود، تا جایی که می توان گفت تقریبا کلیه کالاها و خدمات بطور نسیه به فروش می رسند. اجرای چنین سیاستی در بازار فروش موجب می شود که در ترازنامه موسسات بازرگانی مبالغ عمده ای تحت عنوان ((مطالبات)) که شامل ((حسابها و اسناد دریافتنی )) است، مشاهده گردد. بطور کلی حسابها و اسناد دریافتنی عبارت است از مطالبات واحد تجاری برحسب وجه نقد،کالا و یا خدمات.
حسابداری مدیریت مرسوم، در دهه های گذشته شدیداً مورد انتقاد واقع شده است. از جمله اینکه مدیران را به اطلاعات گمراه کننده ای تجهیز می نماید که آنها تشویق می شوند کوتاه مدت و شبه بهینه فکرنموده، مسائل پیرامون خود را در سطح رضایت بخشی در نظر نگیرند. زمانی که به منظور کنترل و مدیریت مؤثر، مدیران نیازمند به اطلاعات می شوند، حسابداری مدیریت بسیار دیر و نامناسب عمل می نماید و بنابراین گزارشهای مورد استفاده در حسابداری مدیریت، در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری به مدیران کمک نمی نماید. بنابراین در دهه های گذشته، مدیران، نویسندگان و متخصصین حرفه تلاش کرده اند راههای جدیدی از کنترل هزینه ها و حسابداری مدیریت بیایند.
بشر از بدو خلقت با « كيفيت » سرو كار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سكونت خود و در تشخيص مناسب بودن اسلحه و وسيله دفاعي خود، به نوعي ازآن استفاده كرده است. وقتي از واژه كيفيت استفاده مي شود معمولاً محصول يا خدمتي را در نظر مي گيريم كه يا انتظارات ما را برآورده مي سازد يا از آنها پيش مي افتد . اين انتظارات بر مبناي استفاده مورد نظر و قيمت فروش آن محصول مي باشند.
وجود يك جامعه سالم از نظر بهداشت روان، وابسته به سلامت اجزا کوچکتر آن جامعه مانند مجامع، گروهها و خانوادههای موجود در آن جامعه است وجود خانوادههای سالم ودارای سلامت روان ميتواند تاثير بسزايي در سلامت روانی موجود و ايجاد بهداشت روانی در آن جامعه داشته باشد، زيرا نهاد خانواده به خودی خود يک جامعه کوچک است و هر گونه تغيير مثبت يا منفی در آن، در جامعه بزرگ انسانها تاثير مستقيم و موثر دارد و ثبات و بیثباتی خانواده بطور مستقيم بر ثبات يا بیثباتی جامعه تاثير دارد.
همه مدیران می خواهند عملکرد بهتر سازمان را ببینند، و برای ابزاری که به این امر کمک کند جستجو می کنند. برای دهه ها، مدیران منابع انسانی بر این باور بودند که وظیفه شان عملکرد سازمانی را بهبود می دهد. این مطلب با شک و تردید از سوی بخشی از مدیران اجرایی همراه بود، که بدانند که آیا بودجه اختصاص داده شده برای وظایف منابع انسانی با سرمایه گذاری های خوبی مواجه شده است یا نه.
از دهه چهل ميلادي به اين سو، «توسعه» به صورت اصطلاحي در اقتصاد رواج يافته است. در آغاز، توسعه را مترادف «رشد توليد ناخالص داخلي» ميدانستند؛ امّا با گذشت يك دهه، تجربه كشورهايي كه براي تحقّق توسعه، راه افزايش توليد ناخالص داخلي را پيموده بودند، نشان داد كه توسعه تنها پديدهاي اقتصادي نيست، بلكه حالتي است كه ابعاد ديگر نيز دارد؛ ابعادي همچون توسعه سياسي، توسعه اجتماعي، و مانند آنها.
بودجه بندی سرمایه فرآیند مستمری است که از آن در اجرای وظایف مختلف مدیریت و در سطوح مختلف از آن استفاده می شود. مدیران بازاریابی و تولیدی و مالی در شکل دادن به بودجه های سرمایه ای نقش اساسی دارد ، بعلاوه اعضای سایر دوایر نیز در فر آیند بودجه بندی سرمایه ای نقش های مهمی بر عهده دارند و در مواقع ضروری و لحظات بحرانی از هیچ کمکی فروگذاری نمیکنند. در بودجه بندی سرمایه ای از روشهای مربوط به ارزش زمانی پول استفاده خواهیم کردهدف بودجه بندی سرمایه ای شناسایی و تعیین فرصتهایی است که ارزش آنها بیش از هزینه ی آنهاست.
هدف این تحقیق بررسی و مقایسه میزان اختلال در بین دختران عادی بوده و به منظور بررسی این موضوع سه فرضیه طرح شد که به این قرار می باشد. در میزان شیوع افسردگی در بین دختران بی سرپرست و دختران عادی تفاوت وجود دارد. بین سرپرستی یا عدم سرپرستی والدین در بروز پدیده ی افسردگی بین دختران بی سرپرست و عادی رابطه وجود دارد. بین نگهداری دختران بی سرپرست در مراکز بهزیستی و شیوع افسردگی رابطه وجود دارد.
نرم افزار حقوق و دستمزد، از سری نرم افزار های تخصصی و کاربردی حسابداری و حسابرسی تحت اکسل می باشد که توسط میلاد زمانی انتشار یافته است. نرم افزار مزبور با اهداف آموزش کاربردی حسابداری و آشنایی علاقه مندان به اکسل با ویژگی ها و امکانات پیشرفته این نرم افزار در اختیار تمامی کاربران، قرار گرفته است.به عبارت دیگر نرم افزار مزبور از جهتی، حسابداران را به صورت کاملا عملی و کاربردی، با سیستم حقوق و دستمزد را که یکی از مهم ترین سیستم های اطلاعاتی حسابداری است، آشنا می نماید واز طرفی خصوصیات جادویی نرم افزار مزبور را به علاقه مندان اکسل با ارائه یک سیستم کاربردی و یک پروژه عملی، آموزش می دهد.
تورم يعني افزايش عمومي قيمتها. هرگاه ميانگين (وزني) قيمت كالاها و خدمات مصرفي بين پارسال و امسال مثلا 17درصد افزايش يافته باشد، ميگوييم طي سال گذشته 17درصد تورم داشتهايم. ركود اقتصادي يعني پديد آمدن شرايطي كه در آن نرخ رشد توليد داخلي كند و كاهنده است، كارخانهها با ظرفيت اضافي و بدون استفاده دست به گريبانند، نرخ بيكاري بالا است و به زبان سادهتر، بازارها كسادند. وجود همزمان اين دو «بيماري»، شرايط دشوار و پيچيدهاي پديد ميآورد كه «ركود تورمي» ناميده ميشود و درمان سادهاي هم ندارد، ضمن آن كه در بهترين حالت و با خردمندانهترين سياستها، طول دوره درمان آن چندان كوتاه نيست.
یکی از ویژگی های دوران معاصر، سرعت و شتابی است که زندگی و کار به خود گرفته است. براساس ویژگی های این دوره، حتی ادبیات، روزنامه نگاری و اطلاع رسانی نیز تغییراتی کرده است. به عبارت دیگر در حوزه داستان نویسی، پس از رمان های چند جلدی دهه های نخست قرن بیستم، شاهد ظهور داستان های کوتاه هستیم،
بسيارى از روانشناسان تربيتى و مربيان آموزشى اعتقاد دارند که موقعيت يادگيرى بايد چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانايىهاى خود به فعاليت و يادگيرى بپردازد. براى نيل به چنين هدفي، روشهاى آموزش انفرادي، روشهاى بسيار مناسبى هستند؛ زيرا در اين نوع از روشها، شاگردان بر حسب توانايىشان پيش مىروند و معلم نيز وقت کمترى صرف تدريس و زمان بيشترى صرف رسيدگى به فرد فرد شاگردان می کند. البته اولين و اساسىترين گام در راه تحقق چنين هدفى پذيرفتن مفهوم شاگرد محوري در طراحى و آموزش است.
حفظ ارتباط بین شغل و تحصیلات عالی یا تخصص، لازمه هر جامعه ای است و زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن جامعه را تشکیل می دهد؛زیرا اثرات نیروی متخصص در افزایش بهره وری موقعی به منصه ظهور می رسند که نیروی انسانی کار در جایگاه شغلی متناسب با تخصص یا رشته تحصیلی خویش قرار گرفته باشد[1].از این رو، ترتیب انسانهای کاردان، آگاه، دانا و توانایی که بتوانند در جامعه شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بر عهده گیرند از اهداف و وظایف اصلی مراکز تربیتی، حرفه ای و علمی، به ویژه نظام آموزش عالی، در کلیه کشورها اعم از پیشرفته و یا در حال پیشرفت است.
در پژوهش حاضر، رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن مورد مداقه قرار گرفت. در این پژوهش سوال اصلی، بدين گونه بيان مي گردد كه چه رابطه ای بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن وجود دارد؟ لذا در اين خصوص، تعداد 385 پرسشنامه به روش نمونهگیری تصادفی بين شاغلین و خانوادههای آنان در یکی از یگانهای شهر تهران توزيع گرديد. که در نهایت تعداد 358 پرسشنامه، توسط SPSS آناليز گرديد.
امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات ، سیستم های نوینی تولید شده است که می تواند سازمان را در کاهش هزینه های داخلی ، تعامل بهتر با محیط و در نهایت به دست آوردن سود یاری رساند. یکی از این ابزارها ،”مدیریت ارتباط مشتری” است. مدیریت ارتباط با مشتری اصطلاحی است که برای توصیف چگونگی تعامل با مشتری و مدیریت بر فعالیتهایی که برای برقراری ارتباط پایدار و اثربخش با مشتری صورت می گیرید تعریف شده است.
امروزه مدیریت کیفیت اطلاعات نقش حیاتی در فرآیند سیستمهای اطلاعات حسابداری را دارد. بطوریکه تأیید و تصویب کیفیت اطلاعات (IQ) در جهان امروز در حال شناخته شدن و ظهور به عنوان یکی از اجزای شناخته شده در فرآیند کسب و کار در سازمانهای مدرن میباشد و بطور خاص سطح کیفیت اطلاعات موضوعی حیاتی برای تمام فرآیندهای حسابداری شناخته شده است و این موضوع دارای تأثیر قابل توجیهی در فرآیند تصمیمگیری در کسب و کار است.
امروز تفکر عام جامعه حرفهای حسابداری بر این مفهوم استوار است که حسابرسان داخلی با مشارکت فعالانه در مدیریت پروژه چرخه عمر سازمان، بهبود کیفیت و اثربخشی برنامههای کاربردی کسب و کار در شرایط بحرانی هزینههای متحمله به سازمان را به حداقل ممکن برساند. استفاده از فناوری اطلاعات قابل اعتماد برای موفقیت و امکان رقابت سازمانها در سراسر جهان امروز به عنوان موضوعی کاملاً ضروری حیاتی تبدیل شده است.
هدف از این مقاله این است که برای توصیف فرآیند حسابرسی امنیتی است. بدین مفهوم که چه نوع حسابرسی برای بررسی این روند میبایست مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به وجود انواع مختلف روشهای حسابرسی و چارچوبها، استانداردها و ابزارهای مورد استفاده برای اجرای روش حسابرسی مربوطه در این مقاله ما بدنبال آن هستیم که از طریق حسابرسی فرآیندهای عملیاتی شرکت در مراحل مختلف اقدام به ارزیابی امنیت و ایمنی اطلاعات و بسترهای آن در سازمان نمود که حسب اهمیت سیاستها و روشهای اجرائی در یک شرکت اتخاذ میگردد.
امروزه با گسترش سیستم هاي پایگاهی و حجم بالاي داده ها ي ذخیره شده در این سیستم ها، نیاز به ابزاري است تا بتوان داده هاي ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد. با استفاده ار پرسش هاي ساده در SQL و ابزارهاي گوناگون گزارش گیري معمولی، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیري در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند اما وقتی که حجم داده ها بالا باشد، کاربران هر چقدرحرفه اي و با تجربه باشند نمی توانند الگوهاي مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند، هزینه عملیات از نظر نیروي انسانی و مالی بسیار بالا است.
در سالهای اخیر، رشته حسابداری مدیریت پیشرفتهای قابل توجهی در توسعه تکنیکهای حسابداری و اعمال کنترلهای جدید و توجه ویژه به مفهوم کیفیت در سازمانها را به همراه داشته است. این تحولات عبارتند از نوآوریها در زمینههایی از قبیل سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر، بودجه انعطافپذیر، بهبود در روشهای هزینهیابی و استفاده از انواع روشهای کمی و کیفی در جمعآوری، تجزیه و تحلیل و گزارش دادههای حسابداری میباشد.
پس از مارچ 2008 با انتشار گزارشی از چشماندازها و مسیر زنجیره تأمین گزارشگری مالی به همراه پیشنهادات و توصیههای صورت گرفته توسط هیأت مدیره فدراسیون بینالمللی حسابداری (IFAC) در این گزارشات با کسب و کار مالی پروژه بمنظور بررسی پیشرفت پروژه گزارشگری مالی و حسابداری در سطح جهانی برای اولین گام در این پروژه و جهت اجرا و دستیابی به نتایج آن یک مطالعه تحقیقاتی در سطح بینالمللی توسط فدراسیون بینالمللی حسابداری صورت پذیرفت که در آن تحقیق عملاً 740 عضو نهاد IFAC از 59 کشور مختلف جهان از جمله کشورهای دارای اقتصادهای بزرگ در حوزههای قضایی و اقتصادی شرکت نمودهاند.
علم اقتصاد به عنوان یکی از رشتههای علوم انسانی که نحوه انتخاب و مبادله توسط افراد و پیامدهای اقتصادی کلان این تصمیمها را در سطح جامعه مورد مطالعه قرار میدهد، همواره از سوی روانشناسان متهم به نادیده گرفتن شواهد و واقعیتها مربوط به رفتار انسانها بوده است. علم اقتصاد با پایهریزی مبانی خرد رفتاری و شکلدهی منظومهای از نظریات براساس این فروض، مدعی سازگاری با این رشته علمی است.
مقصود از تدوین استراتژي این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهاي گوناگون وانتخاب استراتژي خاص جهت ادامه فعالیت. اجراي استراتژي ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.
هدف مقاله حاضر بررسی تأثير عدالت سازمانی بر خشنودی شغلی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی مي باشد. در این پژوهش تأثیر عدالت سازمانی و ابعاد آن شامل عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای بر خشنودی شغلی کارکنان و رفتار شهروندی سازمانی آنان و همچنین تأثیر خشنودی شغلی کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن شامل نوع دوستی، نزاکت، وجدان، جوانمردی و رفتار مدنی مورد بررسی قرار گرفته است.
هوارد گاردنر با گفتن اینکه تعاریف ارائه شده از هوش تنگ نظرانه و محدود است، باور رایج اتخاذ شده در مورد هوش را به چالش کشید. از این رو در کتاب چهارچوب های ذهن وجود هفت نوع هوش را مطرح کرد. نظریه هوش چندگانه با تمرکز بر طیف وسیعی از توانایی ها دارای کاربردهای گسترده ای برای آموزشهای خاص است.
رشد سريع تعداد رقباي پيچيده و جديد، حس بياعتمادي نسبت به روشهاي سنتي در مديريت شركتها، خروج جمعي از بهترين و درخشانترين كارمندان از شركت جهت تبديل شدن به كارآفرينان كوچك، رقابت بينالمللي، كوچك كردن شركتهاي بزرگ و ميل عمومي به بالا بردن بازدهي و بهرهوري. نخستين اين مشكلات كه رقابت است اينك عرصه را بر كارهاي تجاري تنگ كرده است.
ما دريافتيم که اقدامات متهورانه (جسورانه)دولتي (SOES)چيني ها که اندکي قبل از بحران مالي کلي انجام شد، درطول بحران نتايج بهتري به همراه داشت، خصوصا زمانيکه آنها بر اساس بدهي بانکي عمل کردند. اين مطلب نشان مي دهد که مالکيت بومي (دولتي)، فشارهاي مالي را در طول دوره ي بحران کاهش مي دهد. مالکيت سهامداران بزرگ يک ارتباطU شکل با عملکرد دوره ي بحران دارد که بيان مي کند، تمرکز مالکيت، فشارهاي مالي را کاهش مي دهد و مسائل سلب مالکيت بوجود مي آورد. ماهمچنين دريافتيم که مالکيت مديريتي بطور رضايت بخشي با عملکرد دوره ي بحران SOEها همراه مي باشد. اين نتايج، پيشنهاد مي کند که مالکيت مديريتي مشکلات سلب مالکيت را در SOESها کاهش مي دهد. در آخر اينکه شرکت هاي چيني که يک مامور حسابداري معتبر را پذيرفته اند، کاهش کمتري در ارزش شرکت (fire value) در طول بحران مالي کلي داشته اند.
تحقيق حاضر به بررسي مقايسة هوش هيجاني گروهي كه با جنس مخالف رابطه دوستي دارند و گروه فاقد اين ارتباط، در افراد مجرد (دختر و پسر) 17 ـ 39 ساله شهر تهران مي پردازد. براي اين پژوهش، كه در آن از آزمون هوش هيجاني بار ـ ان استفاده شده است، تعداد 120 نفر از افراد مجرد (60 نفر دختر و 60 نفر پسر) شهر تهران، به روش تصادفي انتخاب شده اند. پس از جمع آوري پرسشنامه ها، داده هاي كمي با استفاده از روش آماري T براي گروه هاي مستقل مورد آزمون قرار گرفتند.
اصولا تفهیم و تفاهم بر سر مفاهیم و مباحث، در هر زمینه ای مبنای ارتباطات صحیح و منطقی در آن زمینه به حساب می آید. کاملا بدیهی و روشن است و پیش از آنکه خود را بر سر مفاهیم درگیر اختلاف نظر کنیم، باید بر مفاهیم عمومی و مورد اتفاق همه توقف کنیم و از برداشت های خاص پرهیز نماییم. مشاوره به مفهوم اصطلاحی و رایج خود فرآیندی فراتر از شور و مشورت ساده ای است که معمولا بدون هیچگونه تعهد و الزامی نسبت به عناصر و لوازم مشاوره صورت می پذیرد … مشاوره در مفهوم اصطلاحی خود صرفا به معنای مشورت دادن به مراجع و اظهارنظر راهنمایانه برای او در مورد یک مسئله و یا یک مشکل نمی باشد، مشاوره درواقع یک جریان است و فرآیندی است که سرمرحله آغازین، میانی و پایانی را در بر میگیرد…
از جمله آسیبهای اجتماعی جامعه جوان ما پدیده شوم وناهنجار دختران فراری می باشد ،پدیده شومی كه بنا به آمار وارقام اعلام شده نه تنها رو به كاهش نیست بلكه با اشكال پیچیده وگوناگون در سطح جامعه گسترش پیدا كرده واینك به صورت معضلی جدی در برابر مردم ومسئولان فرهنگی واجتماعی قرار گرفته ؛و به عنوان یك تهدید جدی برای كانون گرم خانواده مطرح وعامل افزایش ناهنجاریها ی اجتماعی بویژه در شهر ها شناخته شده است.