قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

 b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0702.jpgتازگی موضوع مقاله حاضر آن است که نقش تضادها و نابرابریهای طبقاتی – اجتماعی بر میزان گرایشهای تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای  شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی90-89 را مورد بررسی قراردهد. موضوع این مقاله در واقع یک مسئله اجتماعی است که بر اساس چارچوب نظری با استناد برنظریات نظريه پردازان  :گیدنز:مارکس:وبر:لوکاچ:گلدمن :تدوین شده است برای انجام  مطالعه پنج فرضیه ارائه شده که قابل ذکراست که توسط متغیرهای تحصیلات-شغل و درآمد والدین، میزان دسترسی به امکانات مادی و خرده فرهنگهای طبقاتی –قومی اصطلاحات و مفاهیم مهم تعریف عملیاتی شده اند روش تحقیق بکاررفته با رهیافت کنونی و منطق پیمایشی در سطح  پهنانگر بوده،

 

وروابط متغیرها ازنوع همبستگی همراه با گزارش توصیفی لحاظ نظرقرارگرفته وفن گردآوری اطلاعات پرسشنامه نیمه بسته می باشد.  تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده  با نرم افزار spss و جداول توصیفی براساس حجم نمونه 400 نفر صورت گرفته است .  نتايج حاصله ازتحليل نشان مي دهد که بین، تحصیلات، اعتبارشغلی پدرو وضعیت درآمد والدین وگرایش تحصیلی و خرده فرهنگ طبقاتی –قومی و گرایش تحصیلی نوع رابطه معنا دار قدری بیشتر معلوم شده و توضیح مختصر داده  شود

فهرست :

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

پیشینه مطالعاتی

چارچوب نظری

نظریه کارل مارکس

مدل نظری

فرضیه های پژوهش

فرضیه های جزئی

جامعه آماری

حجم نمونه

تکنیک نمونه گيري

ارائه يافته ها و تحلیل آنها

نقش تحصیلات و دانش رسمی والدین

نقش شغل والدین

درآمد خانواده

تسهیلات زندگی مادی

نتیجه گیری

منابع

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top