قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03459.jpgبا توجه به فراوانی برندها و تامین کنندگان مختلف تجهیزات اتوماسیون در یک دستگاه یا واحد صنعتی، بکارگیری روشی یکسان و استاندارد برای برقراری ارتباط این تجهیزات با نرم افزار مانیتورینگ الزامی است.

نرم افزارهای OPC Server وظیفه برقراری این ارتباط را برعهده دارند تا طراح یا برنامه نویس فارغ از پروتکل های نرم افزاری و سخت افزاری به توسعه و طراحی سیستم مانیتورینگ و کنترل خود بپردازد یا از نرم افزارهایی که بدین منظور تولید شده اند استفاده نماید.
عدم نیاز به درایورهای متعدد به منظور برقراری ارتباط با تجهیزات و کنترلرها – پشتیبانی اکثریت قریب به اتفاق کمپانی های صنعتی از استاندارد پروتکل OPC – برقراری ارتباط امن بین تجهیزات و نرم افزارهای صنعتی با سیستمها و سرویسهای مبتنی بر IT و وب. حوزه عملکرد تکنولوژی فوق بر روی مستندات متمرکزاست. در ادامه شرکت مایکروسافت به این نکته پی برد که تکنولوژی فوق نباید صرفا متمرکز بر روی مستندات باشد و می تواند عملکردی جامع تر را داشته باشد. بدین منظور نسخه شماره ۲ ، OLE در سال ۱۹۹۵ مطرح گردید و این نسخه در ادامه تمامی عناصر و اجزای موجود در محیط ویندوز را شامل گردید و بدین ترتیب تکنولوژی COM مطرح شد.

فهرست :

معرفی OPC و کاربرد آن

پروتکل OPC

مزایای OPC

معرفی پروتکل DDE و OLE

ساختار سیستم OPC

سرویس OPC Enum

انواع OPC

تنظیمات DCOM

افزونگی در OPC

Tunneling در OPC

معرفی نرم افزارهای OPC

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top